Kako izmjeriti ROI društvenih medija
ROI na društvenim mrežama
ROI ili Return of Investment se može opisati kao standardna terminologija koja se koristi u ekonomiji. Riječ je o načinu preko kojeg investitor mjeri vraćenu investiciju. ROI je kao online alat postao popularan u SEM kampanjama, osobitu u Google Ad Words-u koji pokazuje veoma mjerljive razine povrata investiranja, odnosno koliko je klikova investitor zaradio za određenu količinu uloženog novca. Čak nam i popularan Google Analytics nudi dodavanje raznih zacrtanih ciljeva koje možemo mjeriti ako recimo imamo web shop – vidimo koliko smo uložili u svoji marketing i koliko smo zapravo na kraju prodali.
Prema kontekstu digitalnog marketinga, Return of Investment se smatra kao odnos između ostvarenog profita sa strane marketinške kampanje i troškova kampanje. Istraživanja su nam tako pokazala kako je Return of Investment dao bolje rezultate od bilo kakvog drugog oblika tradicionalnog oglašavanja i prodaje (mediji poput TV-a, radija). Tijekom proteklih godina, društvene mreže su se na neki način cementirale kao legitiman poslovni i marketinški kanal, što znači da se na tržištu pojavilo niz alata, analitičkih karakteristika, kao i praćenje KPI-jeva (Key Performance Indicators). Kao što vam seo optimizacija donosi najbolje rezultate u pretrazi, tako nam navedeni alat donosi potreban izračun.
Što je povrat ulaganja i kako se ROI računa na društvenim mrežama
Zamislite si sastanak gdje vi predstavljate svoje teško stečene uspjehe na nekim društvenim mrežama, a direktor vas pita “Kakav je povrat ulaganja”? Odgovor je sasvim jednostavan, ROI je naš povrat ulaganja. Svaka kompanija kojoj je stalo do dobrog imidža će utrošiti veliku količinu vremena, novaca i vrijednih resursa na društvenim mrežama, i normalno je da žele znati koliko se to na kraju dana sve skupa isplatilo. Da bi se pravilno kvantificirali povrati ulaganja na društvene mreže, prvo morate znati što je vama kao kompaniji najvrjednije.
Postoje brojni načini kako kvantificirati svoja povratna ulaganja, za primjer – mjerenje vašeg uspjeha preko društvenih kampanja koje dovode do poslovnih rezultata. Navedene vrste rezultata na društvenim mrežama možemo podijeliti na dijelove valute kojom će se platiti određena kampanja. U matematičkom primjeru to izgleda ovako: Potrošili ste 400€ na marketing oglas koji se nalazi na Facebook-u i putem njega ostvarili prihod od 1600€. Vaša zarada ovdje iznosi 1200€ (prihod + investicija = profit), a sami ROI vašeg marketinga na društvenim mrežama se može izračunati kao 1200€ dobit/400€ ulaganja x 100= 480%. Povrat ulaganja iznosi 480%. Kako si osigurati dobar povrat na društvenim medijima? Prvi korak je znati što vašoj kompaniji treba i jasno definirati svoje ciljeve.
Da li je ROI povezan sa SMART ciljevima na društvenim mrežama
Vaš ROI primarno ovisi o vašim ciljevima na društvenim mrežama. Što su to smart ciljevi? Prema definiciji, možemo ih opisati kao ciljeve čiji su prioritet postizanje određenih rezultata. Oni se dijele na: Specifične, mjerljive, dostižne, relevantne i pravovremene. Specifični ciljevi – Potrebno je zapisati svoje ciljeve i biti precizni u tome što želite. Ako je taj cilj povećanje pratitelja, onda je potrebno definirati u postocima. U primjeru, do kraja listopada želim povećanje od 30%. Mjerljivi ciljevi – Svaki postavljeni cilj mora nuditi opciju da se on može izmjeriti. Zapitajte se koji vam online alati mogu pomoći u praćenju i mjerenju ciljeva. Dostižni ciljevi – Za početak, gledajte na realno ostvarive ciljeve. Uspoređujte svoje prethodne stope rasta i iskoristite ih kako bi poboljšali svoje stanje.
Relevantni ciljevi- Ciljevi na društvenim mrežama uvijek trebaju donijeti ukupnu marketinšku strategiju kompanije. pravovremeni ciljevi- Odredite si početnu i završnu točku. Rokovi će vas držati na dobrom putu poslovanja i usredotočit će vas na postizanje rezultata koje ćete kasnije mjeriti. Za kraj, digitalni marketing je jedini mjerljivi marketing. U odnosu na tradicionalni oblik marketinga, digitalni oblik nam omogućuje bolji uvid u naša ostvarivanja dobiti. ROI ne vrijedi identično za svaku kompaniju, jer svaka kompanija ima drugačiju viziju te cilj. Ako se ozbiljno želite baviti online poslovanjem, tada digitalni marketing ne smijete uzimati zdravo za gotovo, on je tu da predstavi vaše poslovanje i da vi na kraju dana imate korist od njega.
Tagovi:
Da li je vpn siguran
VPN (Virtual Private Network) je tehnologija koja omogućuje sigurnu i privatnu vezu između uređaja i interneta. Kada koristite VPN, vaša internet veza se šifrira i preusmjerava preko VPN poslužitelja,
Kako odabrati agenciju za digitalni marketing
Vi imate viziju o svom poslovanju, proizvodima i uslugama koje želite plasirati, ali vaš brend je digitalno slabo vidljiv i ne dopire do ciljane publike. Ma kako kreativni i poduzetni bili, ne
Mobitel s najboljom kamerom
Zahvaljujući velikom napretku u tehnologiji, današnji mobiteli su postali daleko napredniji nego što su bili prije dvadesetak godina. Više ne služe samo kako biste uputili poziv i